Fanfare St. Cecilia Bocholtz werd opgericht op 24 januari 1903. In de meer dan 100 jaar van haar bestaan beleefde de vereniging vele successen.

Op 11 mei 1973 begiftigde H.M. Koningin Juliana de vereniging met de Erepenning van Verdienste. Tijdens het eeuwfeest in 2003 ontving de vereniging de Koninklijke Erepenning van Koningin Beatrix.

Onze doelstelling is tweeledig, namelijk muziek maken op een goed niveau en het opluisteren van gemeentelijke activiteiten.

Fanfare St Cecilia vindt het belangrijk om een sociale functie binnen de gemeente Simpelveld te bekleden. Zo zijn wij actief betrokken bij diverse activiteiten zoals, intocht Sinterklaas, processie, begeleiden communicantjes etc.

Fanfare St. Cecilia verzorgt gedurende het jaar in Bocholtz verschillende concerten al dan niet in samenwerking met zusterverenigingen. Zo is het voor- en najaarsconcert een vast onderdeel van ons jaarlijkse programma. Daarnaast organiseren wij tweejaarlijks een rijk gevarieerd kerstconcert en een spetterend nieuwjaarsconcert.